TUC RAIL

TUC RAIL

  • http://www.tucrail.be
  • 1000 medewerkers blij te kunnen bijdragen aan een duurzame wereld
  • Gemaakt in 1992
Top_Employer_Belgium_2020_0.png

Een woordje van ons:

Al meer dan 25 jaar gaat TUC RAIL uitdagingen aan op gebied van spoorwegengineering met de verwezenlijking van prestigieuze projecten zoals de hogesnelheidslijnen in België en in het buitenland. Bij TUC RAIL zoek je actief mee naar oplossingen om het vervoer en de mobiliteit van morgen te verbeteren. Je werkt mee aan het ontwerp van zeer technische kunstwerken, het tracé van een lijn, het ontwerp van innovatieve seininrichtingssystemen… voor een duurzame mobiliteit.
Onze medewerkers vormen het hart van de onderneming en werken mee aan de bouw van een intermodaal vervoersnet.
Ook jij kunt bijdragen aan de uitvoering van vervoersprojecten.

Philippe Denayer, CEO

Over ons

TUC RAIL is een ingenieursbureau gespecialiseerd in spoorinfrastructuur en –technologie.
De meer dan 1000 enthousiaste medewerkers worden geïnspireerd door een bedrijfscultuur die autonomie, innovatie en participatie stimuleert. Uit hun ideeën vloeide in 2018 een nieuw organisatiemodel voort waarin multidisciplinaire projectteams samenwerken en waar interactie en kennis delen de motor zijn.

Wat bieden wij ?

Een unieke job in een open en communicatieve omgeving waar autonomie gestimuleerd wordt. Meewerken aan belangrijke projecten die bijdragen aan een duurzame mobiliteit voor de samenleving.

Flexibiliteit met nadruk op een goede balans tussen werk en privé, een contract van onbepaalde duur, een aantrekkelijk salaris, bonus, groeps-en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, voordelige tarieven voor verplaatsingen met de trein, carrièreplan met technische en niet-technische opleidingen, 20 verlofdagen en 13 compensatiedagen (bij voltijds uurrooster), etc.

Onze geschiedenis

Sinds onze oprichting in 1992 hebben we ons weten te onderscheiden in diverse domeinen van de spoorwegsector en meer bepaald op het vlak van hoge snelheid. Dankzij meer dan 25 jaar ervaring kunnen we onze klanten kwaliteitsvolle, betrouwbare en op maat gesneden diensten aanbieden, van ontwerp tot verwezenlijking
Hier enkele belangrijke datums uit onze geschiedenis:

  • 1992: Oprichting van TUC RAIL. Op 10 juli 1992 wordt TUC RAIL opgericht om het HST-project in België te realiseren
  • 1996: Indienststelling van eerste 10 km van HSL1: Op 2 mei neemt TUC RAIL de hogesnelheidslijnen tussen Brussel en de Franse grens, met de indrukwekkende viaduct van Antoing, in gebruik. De snelheid die gehaald wordt, ligt 10% hoger dan de snelheid van de lijn, te weten 330 km/u.
  • 2002: Indienststelling van de HSL2: Op 15 december wordt de hogesnelheidslijn tussen Brussel en Luik in dienst genomen. Reizigers kunnen nu gebruik maken van het viaduct van Waremme, een van de meest emblematische kunstwerken van deze lijn.
  • 2006: start van de GEN-werken. In augustus 2006 wordt het startschot gegeven voor de aanleg van een 3de en 4de spoor op de lijn 161 (Brussel-Ottignies) in het kader van het GEN-project.
  • 2007: Concentratie van seinposten: Deze opdracht wordt aan TUC RAIL toegewezen voor ongeveer de helft van de studies, de aanbestedingen en de opvolging van de uitvoering van de werkzaamheden voor de buiteninstallaties (keten, seinen, enz.). TUC RAIL neemt ook het Program Management van het gehele project waar.
  • 2009: Afwerking van hogesnelheidsnet: In juni wordt de HSL3 (Brussel-Duitsland) in dienst gesteld. Op 8 december is het de beurt aan de HSL4 (Brussel-Nederland). Zo is België het eerste Europese land met een afgewerkt hogesnelheidsnet van grens tot grens.
  • 2012: Inhuldiging van Diabolo: Op 10 juni worden de spoortunnels van Diabolo ingehuldigd. Deze worden onder de landingsbanen van Brussels Airport gegraven en verbinden de luchthaven met de grote assen van het Belgische spoornetwerk.
  • 2015: Werkplaats van Bascoup: Op 22 mei wordt de eerste steunkolom geplaatst van de twee hallen die bestemd zijn voor de productie van spoortoestellen op betonnen dwarsliggers. Die hallen zullen ongeveer anderhalf jaar later ingehuldigd worden, op 26 september 2016.
  • 2016: Indienststelling van Schuman-Josaphat-tunnel: Op 4 april wordt de Schuman-Josaphattunnel in dienst gesteld. Deze lijn verbindt de Europese Wijk met de meeste grote steden van het land (assen Mechelen/Antwerpen en Leuven/Hasselt/Luik) en biedt een rechtstreekse verbinding met het station van Brussels Airport.
  • 2017: Fusie TUC RAIL en IXILIO: Sinds 1 januari 2017 vormen TUC RAIL en IXILIO, een dochteronderneming van Infrabel gespecialiseerd in het leveren van IT-diensten, maar één enkele onderneming meer. Deze fusie laat TUC RAIL toe zijn aanbod te diversifiëren en aan te vullen, aangezien het zijn klanten een nieuwe consultancy-activiteit kan aanbieden op het vlak van spoorweg-ICT.

Het zijn uitdagende, uiteenlopende en unieke projecten waarvoor we werken. We leren continu bij, het is ook voor mij een passie.

Karlien Berten, Design Engineer

Ik hou van de diversiteit van mijn job, de maatregelen die genomen zijn voor de welzijn van de werknemers, maar ook van de balans tussen mijn privé- en professionele leven.

Anouchka B, Project Management Officer

Het welzijn van de medewerkers telt hier echt. Het management staat trouwens open voor voorstellen van werknemers om het bedrijf te verbeteren.

Rémy Deloge, Project Engineer

We werken in team, de sfeer is uitstekend. Door de flexibiliteit is de combinatie met een privéleven goed mogelijk.

Kris De Smet, Projectleider Werven

De ondersteuning bij TUC RAIL is heel goed. Bij problemen kan je altijd bij collega’s terecht.

Jérémy Vankerpel, Werftoezichter

  • TUC RAIL Family Day 2019 | Aftermovie

    Family Day 2019

  • TUC RAIL | Join Frederik (FR subtitles)

  • TUC RAIL | Join Ogun (NL subtitles)

  • TUC RAIL in "Alle Zaken op een Rijtje" (Kanaal Z)

  • TUC RAIL 20 Years

  • TUC RAIL's Values